Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Naturvårdsverkets jätteupphandling klar

Publicerad: 10 Augusti 2009, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Naturvårdsverket har handlat byråer för kommunikations- och informations-tjänster. Totalt har man skrivit ramavtal med 35 byråer. Dagensmedia.se har hela listan.


Upphandlingen gällde tjänster inom bland annat copywriting, grafisk formgivning, grafisk produktion, redaktionellt  och journalistisk textproduktion och information.

På pr-sidan skrevs avtal med Westander, Guller Grupp, Sund, The Story Lab, Vox, Strandberghaage, Begriplig PR, Nordisk Organisaitonskommunikation och mediegruppen Marklund & Sandelin.

Doberman, Daytona och Creuna ska slåss om uppdragen inom verkets digitala kommunikation.

–När de aktuella områdena har olika projekt tar man in nya anbud från de utvalda byråerna, säger Henry Milestad, upphandlare på Naturvårdsverket.

Man gör dock undantag om det handlar om uppdrag som är värda mindre än 42.000 kronor.

Hur mycket spenderar Naturvårdsverket på den här typen av tjänster varje år?

– Runt 20 miljoner kronor.

Se listan på byråer i pdf:n uppe till höger.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.