Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

MTG TV:s Paradise Hotel-stjärna går till Discovery Networks

Publicerad: 11 December 2015, 12:39
Uppdaterad: 11 December 2015, 12:48

Anders Kilander, mångårig medarbetare på MTG TV:s pressavdelning, värvas av Dan Panas till Discovery Networks.


Ämnen i artikeln:

Paradise Hotel

Varför väljer du att gå till konkurrenten?

– Jag har haft så sjukt kul på MTG sen den där dagen för drygt fyra år sedan när Max Lagerbäck lyfte in mig till pressgänget på Ringvägen. Men mossa växer som bekant lättare på den sten som aldrig rullar.

– Jag är så himla glad över att jag nu får chansen att nästla mig in i ännu ett spännande och talangfyllt mediehus. Discovery har många starka profiler, roliga varumärken och dessutom ett vasst press- och pr-team under den gode herr Panas. På bowlingspråk – det känns som att jag just slog en trehundring.

Hur känns det att lämna MTG efter så många år?

– Väldigt sentimentalt. MTG är mitt hittills längsta och bästa jobbförhållande, och jag är så tacksam över att ha fått jobba med så många härliga begåvade människor.

Du har jobbat många år med Paradise Hotel – vilket är ditt roligaste minne?

– Det är nästan omöjligt att välja, men få saker slår första gången man träffar deltagarna på plats i Mexiko. Den energin och lusten du möter då kan hålla dig igång i ett år efteråt.

Dan Panas, presschef på Discovery Networks, är glad över värvningen.

– Anders är en skicklig, passionerad pr-profil som vi naturligtvis välkomnar med öppna armar, säger han till Dagens Media.

Anders Kilander tillträder sin tjänst vid årsskiftet. Han ska jobba som projektledare inom program-promotion.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Paradise Hotel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.