Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

MiS och Dagens Media i samarbete om mentorprogram

Publicerad: 30 november 2011, 09:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:48

Marknadsföreningen i Stockholm och Dagens Media fördjupar sitt samarbete. Nu går Dagens Media in som partner till marknadsföreningens Karriär- och Mentorprogram, som har programstart den 1 februari 2012.


Marknadsföreningen i Stockholm, MiS, och Dagens Media har tidigare ett samarbete kring Årets Marknadschef, en utmärkelse som i år gick till Pressbyråns Mariette Kristenson och Folksams Lena Strand.

Nu står det klart att Dagens Media även går in som mediepartner till MiS Karriär- och Mentorprogram.

– Syftet med vårt Karriär- och Mentorprogram är att ge de som är ute i arbetslivet en möjlighet att få ventilera och diskutera sina arbetsspecifika arbetsuppgifter samt sina utvecklingsmöjligheter med en extern person som har lång erfarenhet av marknadsförings- och kommunikationsfrågor på ledningsnivå, säger Francesca O'Brien Apelgren, vd för MiS.

– Alla våra mentorer har också ett stort kontaktnät och kommer att kunna fungera som dörröppnare.

Vem vänder sig programmet till?

– Karriär- och Mentorprogrammet vänder sig till alla som vill vidare i sin personliga utveckling. Man kan vara inne på sitt tredje arbetsår eller har en lång arbetslivserfarenhet från olika branscher. En del vill klättra på karriärstegen medan andra vill finna sig själva och kanske till och med bestämmer att byta spår helt och hållet. Kort sagt programmet är till för dig som vill utvecklas.

Varför kan det vara bra att ha en mentor?

– Idag när allt snurrar allt fortare och när alla är tillgängliga dygnet runt så finns knappt tid till reflexion och eftertanke. Jag brukar alltid säga att gå vårt Karriär- och Mentorprogram är en mental resa som tar tid. Idag är det lyxigt att ha en egen mentor. Inom snart framtid kommer de flesta att ha en egen mentor precis som många idag har en egen personlig tränare.

Vad är styrkan med just ert mentorprogram?

– Marknadsföreningen har över tjugo års erfarenhet av att genomföra Karriär- och Mentorprogram och tycker det är lika roligt varje gång att stöta på före detta adepter som tackar oss för att de nu mår så bra och har hittat sig själva och funnit sitt drömjobb.

– Marknadsföreningen har genom åren byggt upp en mentorspool som är navet i programmet. Det är tack vare våra duktiga, kompetenta och generösa mentorer som programmen blir så populära.

Varför samarbetar ni med Dagens Media kring detta?

– Vi letade efter en stark mediepartner och vilka kan inte vara bättre än Dagens Media som är affärstidningen om marknadsföring och medieval.

Den första programstarten äger rum den 1 februari 2012. Mer information finns på mis.se.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.