Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Media Markt hånar Elgiganten efter tejpfadäsen

Som dagensmedia.se berättat tidigare fick Elgiganten täcka över priserna på sina utomhustavlor, då Media Markt annonserade samma vara billigare. Och i dag fick Elgigantens marknadsavdelning en kanske inte helt välkommen present från konkurrenten.


Publicerad 2011-12-22 08:22
Uppdaterad 2015-12-06 14:38

Ämnen i artikeln:

Media Markt

Dela artikeln:

Ipad 2 skulle bli det stora dragplåstret under Elgigantens julkampanj. Den nya generationens padda utannonserades på stortavlor för 4390 kronor. När Media Markt sedan gick upp med sina kampanj – och utannonserade samma Ipad 2 för bara 3790 kronor, då tejpades plötsligt priset på Elgigantens tavlor över.

– Vi hade ett felaktigt pris, som var för högt och därför fick Clear Channel i uppdrag att tejpa över priset, sa Elgigantens presschef, Jessica Wallin till dagensmedia.se då.

Det är ingen förklaring som Media Markt köper och nu passar de på att driva lite med sin konkurrent. I morse, tillsammans med sin reklambyrå DDB, skickades en låda tejp tillsammans med ett brev till Elgiganten. I brevet stod:

”Hej!

Vi kunde inte låta bli att uppmärksamma er lilla tejpincident häromdagen. Eftersom vi kommer att fortsätta med oväntat låga priser på våra produkter, skickar vi här med lite extra tejp inför julhandeln. God jul önskar vännerna på Media Markt. PS. Hör av er om ni behöver mer tejp.”

– Vi har väldigt duktiga konkurrenter i vår bransch och vi brukar skoja lite med varandra. Till exempel fick vi en tårta i form av en pansarvagn av Elgiganten när vi öppnade varuhus i militärstaden Skövde,  säger Media Markts marknadschef, Johan Rosenblom, marknadschef på Mediamarkt.

Jessica Wallin säger till dagensmedia.se om tilltaget:

– Det var en jättefin korg med rosett och allt. Väldigt fiffigt av dem. 

Dagensmedia.se har sökt Elgigantens marknadschef Eddie Hernandez.

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.