Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

McDonalds putsar varumärket

Nya färgkoder, ny restaurangdesign och grönare menyer. Det är några av förändringarna när McDonalds i Sverige ska ge varumärket en ansiktslyftning.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Maj 2013, 13:05
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:44

Ämnen i artikeln:

McDonalds

Snabbmatskedjan McDonalds vill skaka av sig den ohälsosamma "fastfood-stämpeln". Företagets svenske vd John Atherton säger till Dagens Nyheter att den svenska grenen av hamburgerkedjan ska slå in på en ny väg – den ekologiska och kundvänliga. Ansiktslyftningen kommer att kosta över en miljard kronor när den är klar, enligt tidningen.

– Vi kan inte växa om vi inte lyssnar på vad omvärlden tycker. Varje land har sin egen smak, Sverige också och nu arbetar vi på framtidens varumärke för den svenska marknaden, säger John Atherton till DN.

Den välkända gula bågen på McDonalds skylten är kvar i Sverige men bottenplattan har blivit mörkgrön. Restaurangerna ska också förändras och få lugnare miljö och maten ska bli mer näringsriktig.

Enligt DN ska McDonalds under de kommande fem åren utöka kedjan med 50 nya restauranger runt om i landet till 270 stycken.

Ämnen i artikeln:

McDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.