Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

McDonald’s till Prime

Publicerad: 6 Februari 2015, 05:36
Uppdaterad: 7 April 2016, 15:14

Prime har återerövrat McDonald’s pr-konto, kan Dagens Media berätta.


Ämnen i artikeln:

PrimeJKLMcDonalds

I slutet av 2009 stod det klart att Prime skulle tappa storkunden McDonald’s. Detta efter att hamburgerkedjan valt att inleda en pr-pitch, där Prime inte ingick.

Efter sommaren 2010 föll valet på JKL. På projektbasis har McDonald’s även jobbat med Jung.

Nu har McDonalds återigen bytt pr-byrå.

– Vi är tillbaka hos Prime som huvudbyrå, säger Raymond Mankowitz, kommunikationsdirektör för McDonalds, till Dagens Media.

Samarbetet startades formellt vid årsskiftet.

Varför har ni valt Prime?

– Det är en byrå som vi tidigare haft som huvudbyrå, och vi har fortsatt att jobba med Prime i viss mån. En viktig anledning till att vi återigen jobbar med Prime som huvudbyrå är att deras kompetens matchar vårt övergripande strategiska fokus på digitalt.

Raymond Mankowitz är nöjd med samarbetet med JKL.

– Det är en fantastisk byrå och vi kommer med stor sannolikhet att jobba vidare med dem i olika projekt, säger han.

Primes tidigare samarbete med McDonald’s renderade ett antal priser i pr-tävlingen Spinn. För närvarande är Prime-konsulten Hampus Knutsson tillförordnad presschef för McDonald’s i Sverige.

McDonald's jobbar i Sverige med reklambyrån DDB, mediebyrån OMD och digitalbyrån Apegroup.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PrimeJKLMcDonalds

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.