Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Max till JMW

Publicerad: 1 april 2014, 06:23
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:42

Hamburgerkedjan Max väljer JMW som ny pr-byrå.


Ämnen i artikeln:

JMW

Max har under vintern genomfört en pr-upphandling. Valet föll på JMW, som får uppdraget att stärka hamburgerkedjans position inom smak, hälsa, miljö- och socialt ansvar, enligt ett pressmeddelande.

Samarbetet inleds direkt.

– Det ska bli roligt att fortsätta utveckla Max starka position genom pr och sociala medier. Max är ett inspirerande entreprenörsföretag att få inleda ett samarbete med. De är föregångare inom miljöarbete och socialt ansvarstagande och det ska bli roligt och utmanande att få vara en del i detta arbete, säger Björn Mellstrand, vd JMW i pressmeddelandet.

Max samarbetade tidigare med Mindmakers, men avbröt samarbetet i slutet av förra året sedan Berntzon Bylund, som äger Berntzon Bylund, anlitats av konkurrenten Burger King.

JMW grundades 2003 ägs i dag av Björn Mellstrand, Joakim Karlsson och Brit Stakston.

Förra året omsatte byrån 28 miljoner kronor.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

JMW

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News