Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Martin Bundock: "Som att bege sig ner i kaninhålet"

AWB:s Martin Bundock inspireras av digitala löprundor och smarta proteser.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Maj 2015, 10:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:59

Ämnen i artikeln:

AWB

Varje vecka ber Dagens Media en av Sveriges mest kreativa branschprofiler dela med sig av sina viktigaste inspirationskällor just nu.

Denna vecka är det dags för Martin Bundock, grundare av pr-byrån A World Beneath, som berättar att han ständigt försöker suga i sig så mycket inspiration som möjligt, både från digitala och tryckta källor.

– Både sådant som vänner rekommenderar, och det som indirekt kommer till mig via sociala medier. En del av de länkarna kan vara fängslande, som att bege sig ner i ett kaninhål där man inte vet vart man kommer att hamna. Den ena videon leder till den andra och en sajt leder till en annan, säger Martin Bundock.

– Men precis som en tung middag behöver allt detta smältas. Inget går upp mot att lämna datorn och ta en löprunda i skogen för att mentalt smälta alla intryck. Det är då jag, ouppkopplad, får tid över att låta all till synes slumpmässig information flyta ihop och lösa problemen jag brottats med under dagen.

Tre saker som inspirerar Martin Bundock denna vecka:

Field.io (digital konst)

"Jag älskar att springa i skogen, och ogillar att springa i ett gym, men för en gångs skull kan det vara spännande att springa på ett löpband, tack vare en unik utställning som just nu visas i London. "

White girl wine (vinmärke)

"När du trodde att alla hade sitt eget vinvarumärke, dyker detta upp – White Girl Wine, lika bisarrt som provocerande."

Drömmar om elektriska får

"Jag såg nyligen trailern för spelet Deus EX – Mankind Divided. Två veckor senare visades verkliga intelligenta proteser på New York Times sajt. "

 

LÄS FLER BRANSCHPROFILER BERÄTTA OM SINA INSPIRATIONSKÄLLOR:

 

 

Ämnen i artikeln:

AWB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.