Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Marknadsföreningen och Marknadsförbundet går ihop

Publicerad: 28 januari 2013, 11:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:31

Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund flyttar ihop i gemensamma lokaler. Dessutom ska man också driva gemensamma frågor.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Marknadsförbund

Under februari ska Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund flytta ihop i Marknadsföreningens lokaler på Grev Turegatan i Stockholm.

Detta gör att man blir ”Sveriges största professionella nätverk för marknads- och kommunikationschefer”, vilket ska ge större nytta och bättre service till medlemmarna, skriver Marknadsföreningen i Stockholms vd Francesca O'Brien Apelgren, i ett mejl till dagensmedia.se.

Tillsammans ska organisationerna jobba för att stärka marknadsförarnas och kommunikatörernas roll i samhället.

– I det arbetet ligger bland annat i att få in  fler marknads- och kommunikationschefer i styrelserummet. Vi arbetar med denna fråga kontinuerligt och har lyft frågan tillsammans med politiker och näringslivsrepresentanter under olika evenemang såsom på Almedalsveckan. Vi kommer också att arbeta närmre hr- och it-personal på både kortare och längre sikt, skriver Francesca O'Brien Apelgren.

Är det för mycket med två organisationer som jobbar för samma sak?

– Omvärlden förändras ständigt och det är viktigt att hela tiden se över sin verksamhet och ligga i framkant. Idag finns det för många aktörer som i stort erbjuder samma utbud. Mediekartan ritas ständigt om och våra medlemmar är en stor del av marknadsförings- och kommunikationsbranschen.

Gäller detta alla marknadsföreningar?

Alla lokala marknadsföreningar kommer att verka precis såsom idag. En del lokala föreningar har anställd personal medan andra drivs helt på ideell basis.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Marknadsförbund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.