Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

"Mannen bakom Avicii" får kommunikationspris

Publicerad: 22 Mars 2013, 08:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Mannen bakom Avicii, Arash Pournouri, får Stora Kommunikatörspriset 2013.


Stora Kommunikatörspriset delas varje år ut till en person eller grupp som gjort en stor kommunikativ insats under året som gått.

Totalt utses tre finalister av en jury. Vem som tar hem priset röstas sedan fram av kommunikationsbranschen.

Nominerade i år var bland andra Svenska institutet/Visit Sweden, samt Thomas Backteman, koncernkommunikationsdirektör på Swedbank.

Längsta strået drog dock "mannen bakom Avicii" – Arash Pournouri, vd och manager på At Night Management – som tar hem priset.

" Han har framgångsrikt byggt upp varumärket och DJ-fenomenet Avicii med hjälp av en annorlunda kreativ marknadsföring. Bolaget och artisternas förhållande till fansen värdesätts mycket i den externa kommunikationen, vilket också kan ses som en förklaring till den kommunikativa framgången", skriver Sveriges Kommunikatörer.

Och här är motiveringen:

" Musikbranschen slår knut på sig själv för att behålla sina intäkter i den digitala eran, men Arash Pournori visar var skåpet ska stå. Han har med en gedigen kommunikationsstrategi skapat ett svenskt DJ-fenomen som skördar framgångar över hela världen".

Här är hela juryn

Juryn:

Helena Stålnert, informationsdirektör på SSAB

Emma Stjernlöf, nordisk kommunikationschef på Google

Carin Götblad, regeringens samordnare mot våld i nära relationer

Carl-Viggo Östlund, VD på SBAB Bank och mottagare av Stora Informationspriset 2011

Irene Svenonius, stadsdirektör Stockholm Stad och mottagare av Stora Informationspriset 2010

Gunilla Steinwall, generalsekreterare och VD Hjärnfonden

Tom Beckman, kreativt ansvarig och partner på Prime

Micael Dahlén, professor i marknadsföring på Handelshögskolan i Stockholm

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.