Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Loka väljer Jung

Publicerad: 25 juni 2009, 07:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Efter att nyligen ha lagt beslag på Microsofts prestigeuppdrag lägger byrån också Loka till portföljen.


– Vi har träffat en hel del byråer och det var ett svårt val eftersom alla höll en så hög nivå. Att valet till slut föll på Jung beror på att de visade stor förståelse för varumärket Loka och hade intressanta tankar för hur vi skulle kunna jobba framöver, säger Helena Augustsson, marknadschef för Loka på Spendrups.

Jung har i flera år jobbat med Heineken som distribueras av Spendrups i Sverige och har även gjort enstaka aktiviteter för Loka.

– De har gjort ett bra jobb där och det påverkar förstås valet, att man vet att de har gjort ett bra jobb tidigare. Sedan fungerar personkemin bra mellan oss och dem på Jung. De är trevliga människor.

Loka anlitade tidigare pr-byrån Springtime.

– Springtime blir kvar inom Spendrups men kommer inte att jobba med Loka, säger Helena Augustsson.

 

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.