Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Löfbergs Lila blir Löfbergs

Publicerad: 22 augusti 2012, 12:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:13

Kafferosteriet Löfbergs Lila byter namn till Löfbergs som ett led i att förnya sitt varumärke och förtydliga företagets kärnvärden.

Ämnen i artikeln:

Löfbergs

EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


I och med att Löfbergs byter namn kommer även företagets logotyp och design på kaffeförpackningarna att bytas ut. Dessutom sjösätter företaget till hösten en bred kampanj i tv, print och i sociala medier.

– Här kommer vi att fokusera på kaffe som ett socialt kitt och att det är en god anledning att ses. Vi vill helt enkelt att vår kommunikation ska göra samma sak som vårt kaffe: uppmuntra människor att träffas, säger Lars Appelqvist i ett pressmeddelande.

Trots att ordet "lila" försvinner ur företagets varumärke så behålls dock den lila färgen.

Löfbergs Lila omsätter 1,5 miljarder kronor och har 280 anställda.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev