Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Löfbergs intar festivaler

Publicerad: 15 April 2014, 06:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Kaffejätten Löfbergs satsar på att bli sommarens festivalkaffe.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs

Löfbergs samarbetar med Live Nation och Luger i sommar och ska sprida sitt kaffe på festivalerna STHLM Fields, Stockholm Music & Arts, Way Out West och Popaganda.

– Det är viktigt för oss att vi når rätt målgrupp vad det gäller geografi och ålder och sedan är det viktigt att festivaler har bra kaffeerbjudanden. Det är många saker som stämmer väl ihop, kaffe och musik går bra ihop, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs, till Dagens Media.

Löfbergs tar hjälp av eventbyrån Ryska Posten för att klara den stora mängden festivalbesökare och kommer att ha flera olika försäljningsställen på områdena.

– Vi kommer att ha foodtrucks, inredda kaffecontainrar och personer med kafferyggsäckar, så vi kommer att ha väldigt många försäljningspunkter, säger Leif Sjöblom.

Hur mycket pengar lägger ni på det här?

– Det varken kan eller vill jag säga, säger Leif Sjöblom.

Löfbergs inledde nyligen ett samarbete med kommunikationsbyrån The Brand Union.

Läs mer om Löfbergs och bolagets konkurrenter i Dagens Media nummer 4, 2014.

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

Löfbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.