Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Lindex lanserar nytt butikskoncept

Publicerad: 9 September 2011, 12:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:59

För två år sedan vann Lindex ”Årets Inredningskoncept" på Habit Fashion Awards. Nu rullar de ut ett moderniserat koncept och hoppas på samma framgångar igen.


Ämnen i artikeln:

Lindex

Det nya konceptet har premiär på Karl Johan i Oslo, där Lindex öppnar en ny butik den 24 november.

– Vi vill skapa en inspirerande modemiljö, en butik man inte kan motstå att gå in i. Man ska få en härligt välkomnande atmosfär fylld av tips och idéer för den modeintresserade kvinnan, säger Johan Hallin, Lindex marknads- och konceptchef. Vad är det ni har förändrat? – Eftersom det är ett helt nytt koncept vi rullar ut, en ny generation, har vi sett över alla delar i butiksdesignen. Har ni sparat något från den tidigare prisbelönta designen? – Vi har dragit våra lärdomar vad som fungerade bra och har byggt vidare på dem. Men ett designarbete av det här slaget är hela tiden en löpande process. Det vi lanserar nu kommer att fortsätta att förbättras till dess att vi lanserar nästa generation. Så vad tror du? Är den nya designen bra nog för att vinna pris den också? – Det återstår att se det men lyckas vi med ambitionen att skapa en varm känsla av glädje och inspiration hos våra kunder så är vi nöjda med det. Det nya butikskonceptet, som har tagits fram av Lindex tillsammans med den brittiska designbyrån Dalziel & Pow, ska synas i kedjans alla 430 butiker i 13 länder.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Lindex

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.