Få hela storyn
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 20 Maj 2015, 06:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01
Cohn & Wolfe och Jung fanns bland vinnarna när den den europeiska delen av pr-tävlingen Sabre Awards avgjordes i London på tisdagen.
Ämnen i artikeln:
Sabre AwardsCohn & Wolfe vann ett Sabre-guld för Lidl-restaurangen Dill, gjord tillsammans med Ingo, medan Burson-Marsteller belönades för Lufthansakampanjen "Är du Klaus-Heidi?" tillsammans DDB Stockholm.
Dessutom tog Jung Relations hem två priser under kvällen, för "The Stutterheim Puzzle" för Volvo Cars och " The Andy Warhol Art Exchange" för Absolut.
Prime vann ett guld för "sopig straffskala" för Ecpat Sverige och Geelmuyden Kiese för Clearasil-kampanjen "Clearsil BFF".
Till årets nordiska byrå utsågs Geelmuyden Kiese för sitt arbete med Toyota i Norge och Edelman PR blev årets europeiska byrå.
Sabre Awards-galans prestigefullaste pris, platinapriset för årets kampanj gick till norska Trigger för Plan Norge-kampanjen " Stop the wedding".
LÄS MER:
Kristin Djerf
Ämnen i artikeln:
Sabre Awards