Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Lidl vinnare i Sabre Awards

Cohn & Wolfe och Jung fanns bland vinnarna när den den europeiska delen av pr-tävlingen Sabre Awards avgjordes i London på tisdagen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 20 Maj 2015, 06:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:01

Ämnen i artikeln:

Sabre Awards

Cohn & Wolfe vann ett Sabre-guld för Lidl-restaurangen Dill, gjord tillsammans med Ingo, medan Burson-Marsteller belönades för Lufthansakampanjen "Är du Klaus-Heidi?" tillsammans DDB Stockholm.

Dessutom tog Jung Relations hem två priser under kvällen, för "The Stutterheim Puzzle" för Volvo Cars och " The Andy Warhol Art Exchange" för Absolut.

Prime vann ett guld för "sopig straffskala" för Ecpat Sverige och Geelmuyden Kiese för Clearasil-kampanjen "Clearsil BFF".

Till årets nordiska byrå utsågs Geelmuyden Kiese för sitt arbete med Toyota i Norge och Edelman PR blev årets europeiska byrå.

Sabre Awards-galans prestigefullaste pris, platinapriset för årets kampanj gick till norska Trigger för Plan Norge-kampanjen " Stop the wedding".

LÄS MER:

Ämnen i artikeln:

Sabre Awards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.