Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Lantmännen ger pr-uppdrag till Hill & Knowlton

Publicerad: 25 Augusti 2009, 11:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Koncernen samordnar pr-tjänsterna för sina varumärken.


Lantmännen har under det senaste året arbetat med att samordna sin kommunikation för koncernens dryga 40 varumärken. Koncernen upphandlade samtidigt ny reklambyrå (Storåkers) och mediebyrå (Aegis) och berättade att den nordiska mediebudgeten skulle öka från 600 miljoner till 800 miljoner.

Nu har Lantmännen också valt en pr-byrå för den nordiska marknaden. Valet föll på

Hill & Knowlton, som nu ska hjälpa till med medierelationer, opinionsbildning, marknads-pr och kampanjen ”Bra mat från Lantmännen”.

– I syfte att effektivisera Lantmännens kommunikation och få ut mer av det vi investerar i pr, har vi valt att konsolidera antalet leverantörer och samla våra uppdrag hos en pr-byrå. Hill & Knowlton visade driv och engagemang samt stor insikt i våra verksamheter och vi ser fram emot att arbeta med dem, säger Anette Rosengren, kommunikationsdirektör på Lantmännen, enligt ett pressmeddelande.

I Lantmännens portfölj ingår AXA, Kungsörnen, Start, Hattings, Schulstad och Kronfågel.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.