Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Lämnar tv-branschen för Activision

Publicerad: 24 April 2014, 12:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:18

Martina Zetterkvist, tidigare pr-chef för Canal Digital, blir ny pr-chef för Activision Blizzard Nordic.


Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Martina Zetterkvist har tidigare arbetat som pr-chef på MTV Networks och kommer närmast från uppdraget som pr- och kommunikationschef på Canal Digital.

Nu blir hon ny pr-chef för Activision Blizzard Nordic – spelföretaget med titlar som bland annat Call of Duty, Diablo och World of Warcraft i portföljen.

– Det känns jättekul att kliva in i en snabb bransch som alltid är i rörelse. Vi har många stora spel som lanseras nu och under hösten, säger Martina Zetterkvist till Dagens Media.

Nyligen släpptes spelet Call of Duty Ghost och i skrivande stund pågår lanseringen av nya Skylander.

Martina Zetterkvist, som har stor rutin från tv-branschen, uppger att hennes erfarenheter från tv även kan vara användbara i spelvärlden.

– Jag har jobbat med tv i åtta år och det händer ju verkligen mycket på marknaden just nu. Kartan ritas om och jag tror att framtiden kommer kretsa mycket kring rättigheter, paketering och fokus på vad kunderna vill ha. Detsamma gäller till viss del spelbranschen där man måste vara nära såväl medierna som användarna. Spelarna är väldigt engagerade i utvecklingen och det gör jobbet ännu roligare, säger hon.

Spelbranschen beskrivs ofta som ganska grabbig – håller du med?

– Det återstår att se, men jag tror framförallt att det kommer vara en rolig bransch. Jag har förstått att jag har fått många killars drömjobb.

Spelar du mycket själv?

– Ja, jag älskar spel och brukar ofta spela Skylanders med min son. Jag är grym på Guitar Hero även om jag inte spelat det så mycket på sistone. Jag hoppas på att spela mer av allt nu när jag är igång.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.