Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Läkarmissionens nya profil

Publicerad: 22 Februari 2011, 09:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Läkarmissionen vill bredda målgruppen och samtidigt särskilja sig från resten av branschen. Därför lanserar man nu en ny varumärkesplattform tillsammans med reklambyrån Jack Russel.


Bakgrunden är att insamlingsbranschen svämmats över av aktörer som vänder sig till kvinnor i 70-årsåldern.

Därför vill Läkarmissionen nu bredda målgruppen och samtidigt bli en tydligare aktör.

I samband med den nya varumärkesplattformen lanseras också en ny logotyp.

Mattias Flyborg är ad på Jack Russel, reklambyrån som ligger bakom den nya profilen.

– Den är positiv och ger en känsla av att det går att göra en skillnad. Samtidigt ville vi bevara arvet från Läkarmissionens långa historia och valde att behålla ett klassiskt typsnitt, säger han i ett pressmedelande.

I samband med den nya grafiska profilen ska också en ny vision och en mission tas fram senare i vår.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.