Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Kungsleden gör om profilen med Abby Norm

Publicerad: 18 Mars 2015, 11:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Som ett led i en större förändringskampanj ändrar fastighetsbolaget Kungsleden sin grafiska profil. Bakom omgörningen står Abby Norm.


Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Fastighetsbolaget Kungsleden förändras och ser över sin företagsidentitet. Nu har en ny logga och en ny grafisk profil tagits fram, med hjälp av Abby Norm.

– Det har varit ett väldigt roligt uppdrag. Kungsleden är ett stort fastighetsbolag som dessutom är börsnoterat. Därför berör det vi gör många personer, all från hyresgäster till aktieägare. Man får tänka till lite extra vilket gör det kul, säger Andreas Morne, vd på Abby Norm, till Dagens Media.

Byrån vann en upphandling i somras och uppdraget har enligt Andreas Morne pågått under hela hösten.

– Det har varit mycket förberedelser, vilket har tagit lång tid. När man tar fram en helt ny grafisk profil till ett så här stort bolag gäller det att svara mot strategin de har tagit fram och signalera framåtrörelse, samtidigt som man inte får vara otydlig, säger Andreas Morne och fortsätter:

– Man behöver också ta hänsyn till all historik som finns så att man inte bara slänger allt överbord. Det är ett väldigt strategiskt jobb.

 

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.