KRIS är hetast i Almedalen

2011-07-08 09:16  

KRIS, Kriminellas revansch i samhället, var bäst på att synas och höras i Almedalen, enligt pr-byrån Westander. Studio Totals Amelia-kampanj var årets flopp.

KRIS var hetast i Almedalen 2011 för att de ”på klassiskt Almedalsmanér med tydliga t-shirts och många medlemmar på gatorna bäst lyckats med att få ut sitt budskap”, skriver Westander i ett pressmeddelande.

Utmärkelsen Kallast i Almedalen gick till tidningen Amelia.

”Deras banderoll utanför Handelsbanken i Visby levde inte upp till de skyhöga förväntningar som de byggt upp inför sin aktion tillsammans med byrån Studio Total”.

Svenska kyrkans Nikodemussamtal i Visby domkyrka, fick ett hedersomnämnande av juryn, som ”en motvikt till debatterandet”.

– I skarp kontrast till Twitters snabba 140 tecken låter de samtalet ta plats, säger Westanders Janna Sundewall, ordförande i juryn, i pressmeddelandet.

Juryn utgjordes av:

Fredrik Kron, avdelningschef Opinion och påverkan, Svenska Amnesty

Helena Fornstedt, informationsdirektör, Svenska Statoil

Helene Öberg, sammankallande partistyrelsen (MP), talesperson i hälso- och sjukvårdsfrågor för (MP) i Stockholms läns landsting

Rolf van den Brink, journalist, Dagens Opinion

Janna Sundewall, pr-konsult, Westander (juryns ordförande)

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt