Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

KRIS är hetast i Almedalen

Publicerad: 8 Juli 2011, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

KRIS, Kriminellas revansch i samhället, var bäst på att synas och höras i Almedalen, enligt pr-byrån Westander. Studio Totals Amelia-kampanj var årets flopp.


KRIS var hetast i Almedalen 2011 för att de ”på klassiskt Almedalsmanér med tydliga t-shirts och många medlemmar på gatorna bäst lyckats med att få ut sitt budskap”, skriver Westander i ett pressmeddelande.

Utmärkelsen Kallast i Almedalen gick till tidningen Amelia.

”Deras banderoll utanför Handelsbanken i Visby levde inte upp till de skyhöga förväntningar som de byggt upp inför sin aktion tillsammans med byrån Studio Total”.

Svenska kyrkans Nikodemussamtal i Visby domkyrka, fick ett hedersomnämnande av juryn, som ”en motvikt till debatterandet”.

– I skarp kontrast till Twitters snabba 140 tecken låter de samtalet ta plats, säger Westanders Janna Sundewall, ordförande i juryn, i pressmeddelandet.

Juryn utgjordes av:

Fredrik Kron, avdelningschef Opinion och påverkan, Svenska Amnesty

Helena Fornstedt, informationsdirektör, Svenska Statoil

Helene Öberg, sammankallande partistyrelsen (MP), talesperson i hälso- och sjukvårdsfrågor för (MP) i Stockholms läns landsting

Rolf van den Brink, journalist, Dagens Opinion

Janna Sundewall, pr-konsult, Westander (juryns ordförande)

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.