Kondomer och öl blidkade Spinn-juryn

2009-11-19 21:00  

Prime och Jung tog två guld var.

Igår kväll prisades pr-branschens bästa insatser för året, på Berns i Stockholm.

Som traditionen bjuder dominerade Prime listan över nomineringarna, med sina 11 bidrag.

Jung Relations var näst mest nominerade byrå med fyra nomineringar för två kampanjer.

Det var också dessa två byråer som skulle ta hem flest priser, då Prime belönades med två guld och tre silver och Jung med två guld och två silver.

Guld fick även AWB för sitt Grolsch Block Party, samt Ester, för Lafas kondomkampanj.

Spinn utser också en ”årets rookie” och den här gången gick priset till Joanna Mossberg, till vardags på Cohn & Wolfe.

Totalt tävlade 138 bidrag om Spinn-priserna. Det är rekord.

ÅRETS INTEGRERADE KAMPANJ (uppdragsgivare/byrå/kampanj)

Guld: LAFA, Ester, Vart tar 100000 kondomer vägen i sommar

Silver: Kia Motors, Berntzon Bylund, Kia Soul

Silver: Pernod Ricard, Jung Relations, Pärlan

ÅRETS BUSINESS-TO-BUSINESS-KAMPANJ

Guld:Gastronomi Sverige, Prime PR, Matsilvret

Silver: Volontaire , Volontaire, The Impossible Pitch

ÅRETS EXPERIENTIAL MARKETING-KAMPANJ

Guld: Bibendum, AWB, Grolsch Block Party

Silver: Philips, MS&L & UMG, Oasis of Light

Silver: Berghs SoC, Studentbyrån, Berghs Live

ÅRETS WORD-OF-MOUTH KAMPANJ

Guld: ÅF, Jung, Peacock & Lonley Duck, Welcome to the List

Silver: Nordisk Film, Prime PR, Kenny Begins

Silver:Gevalia, Prime/iBranding, Sveriges största fika

ÅRETS DIGITALA KAMPANJ

Guld: Nordisk Film, Prime PR, Kenny Begins

Silver: ÅF, Jung, Peacock & Lonley Duck, Welcome to the List

Silver: Svenska Turistföreningen, Syrup, Sveriges svenskaste jobb

ÅRETS KONSUMENTKAMPANJ

Guld: Pernod Ricard, Jung Relations, Pärlan

Silver: Medborgarskolan, Goodybag, Single & the City

Silver: Gevalia, Prime/iBranding, Sveriges största fika

ÅRETS ROOKIE

Joanna Mossberg, Cohn & Wolfe

Martin Schori

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt