Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Klaus-Heidi ger DDB guld

DDB Stockholm och Burson-Marsteller delar på guldet i integrerat.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 20 November 2014, 18:51
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:22

Ämnen i artikeln:

Spinn 2014

"Älskar du Berlin lika mycket som vi gör? Då kan du vinna ett helt nytt liv där. Vi betalar alles".

Det var budskapet från Lufthansa hösten 2013. Enda kruxet: För att tävla om vinsten, bland annat ett års boende i en lägenhet i Kreuzberg, var man tvungen att byta namn till ”Klaus-Heidi”. De som inte ville löpa linan ut, men bytte namn till Klaus-Heidi på Facebook, kunde hämta hem 500 kronor i rabatt på en Lufthansaflygning. Kampanjen har vunnit ett flertal priser redan – och fick ett enormt pr-genomslag i sociala och traditionella medier. För Lufthansa blev den ett sätt att komma bort från det prisfokus som präglar flygbolagens kommunikation.

Nu vinner kampanjen, som DDB Stockholm och Burson-Marsteller står bakom, guld i kategorin "Årets integrerade kampanj" i Spinn.  När nomineringarna presenterades tidigare i år fanns Burson-Marsteller inte med, beroende på ett tidigare fel.

Silvret går till Diplomat Communications och YouMe Agency med ”Doftljuset Skoltoalett” för Almega Serviceentreprenörer.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

Spinn 2014

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.