Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Klassiskt mellanöl till AWB

Publicerad: 30 April 2012, 05:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:24

PR-byrån A world beneaths nya uppdrag – att lyfta den klassiska mellanölen TT.


Ämnen i artikeln:

AWB

Three Towns, eller TT, lanserades 1965 och är ett av Sveriges mest klassiska mellanöl.

TT försvann från butikerna 1977 men relanserades av Galatea, som producerar, distribuerar och importerar alkoholhaltiga drycker, 2001.

Nu har pr-byrån AWB alltså fått uppdraget att lyfta TT.

– Det blir riktigt kul att få jobba med Galatea och legendariska TT. Här finns det hur mycket historia som helst att inspireras av. Vi jobbar långsiktigt med TT, som skall bli nummer ett bland mellanölen inom tre år, säger Mathias Rosenqvist, kundansvarig på AWB, i ett pressmeddelande.

Tidigare har AWB gjort pr för Grolsch, som distribueras av Galatea.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

AWB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.