Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

K-street startar krishanteringsakut

Publicerad: 27 Mars 2012, 12:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

En brandkårsutryckning för oväntat mediebesök. Det säljer pr-byrån K-street Advisors, som i dagarna lanserar en krishanteringsakut.


Tjänsten, som döpts till "Medieträning Direkt", är en crash course i att formulera smarta budskap, snarare än skola i hur man ska bete sig framför kameran.

– Vi har ett förbaskat kompetent gäng som vet hur man snabbt formulerar ett budskap som håller. Vi hör också till de som tycker att man ska säga något istället för att stoppa huvudet i sanden, därför startar vi den här tjänsten, säger K-streets vd Carl Thalén.

Målet är att alltid finnas tillgängliga för ett samtal.

– Man kan ringa oss på helger och på nätter. Det är lite som en brandkårsutryckning, vilket är en väldigt kul del av jobbet.

Hur snabbt ringer man er om man har en intervju med Uppdrag Granskning?

– Då ringer man direkt.

Vad kostar en snabbutryckning?

– Om vi behöver rycka ut på söndag morgon är det klart att det finns en liten premie på det. Men det rör sig inte om några 100 000 eller 50 000 kronor. Det är förvånansvärt prisvärt.

Så vad får man lära sig?

– Man får lära sig att sortera det viktigaste och lära sig vara kortfattad. I svåra situationer där man är under tidsmässigt tryck är det tufft att sortera i det som är viktigt. Då behöver man prata med någon.

– Ibland är man skyldig för att man har slarvat eller inte visste och då bör man be om ursäkt och berätta vad som hänt. Men ibland har faktiskt även media fel och då kanske man ska vara en liten terrier och bita ifrån.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.