Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Jung vinner Microsoft

Publicerad: 22 juni 2009, 07:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Jung vann uppdraget att bli Microsofts byrå för konsument-pr i Sverige.


Ett tiotal byråer ingick i pitchen.

– Det är en av de mest omfattande och ambitiösa pitcher som Jung har deltagit i. Den var inspirerande och krävande, och därför är vi extra glada och stolta över att ha tagit hem uppdraget, säger Jonas Sevenius, kundansvarig på Jung.

Microsoft valde i vintras JMW som byrå för corporate-pr. Jung kommer att jobba med konsument-pr.

– Det som jag ser som det mest spännande med uppdraget är att Microsoft har en så otroligt stor användarbas, med miljontals användare i Sverige. Hälften av alla internetanvändare i Sverige använder Windows Live, säger Jonas Sevenius.

Varför vann jung?

– Vi visade på goda insikter kring Microsofts marknader och presenterade en hel del innovativa idéer. Det viktigaste är nog att vi inte ser på Microsoft som ett renodlat teknikbolag, utan snarare ett mediebolag.

Hur stort är Microsoft-uppdraget?

– Det är för tidigt att säga, men det är stort.

Utöver Jonas Sevenius utgörs arbetsgruppen på Jung av projektledaren David Becker, som tidigare har jobbat med Microsofts Xbox, Olle Ahnve, digital planner, och pr-assistenten Filip Göransson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.