Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Jung vinnare i Sabre Awards

Publicerad: 10 April 2012, 11:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Pr-byrån Jung har redan nu vunnit ett pris i den prestigefulla pr-tävlingen Sabre Awards. Byrån har dessutom tolv nomineringar.


Ämnen i artikeln:

JungSabre Awards

Redan nu har några priser tillkännagivits. De svenska vinnarna så här långt är Jung som tar hem ett silver i kategorin Guerilla Marketing för ”Trotsa Mörkret” för Sony Ericsson, samt United Minds som vinner silver för Metro i kategorin External Publication.

Jung har även fyra nomineringar i guldkategorierna Consumer Marketing, Digital Campaign, Blogger Outreach och Marketing to Men. Byrån har också åtta nomineringar totalt i silverkategorierna.

– Tidigare har vi varit ganska återhållsamma vad gäller antalet bidrag som skickats in till Sabre Awards. I år höjde vi ambitionsnivån en aning och det känns så klart kul att det gav omedelbara resultat. Särskilt glada är vi över att sju av våra nomineringar uppmärksammar vårt digitala arbete. Det bekräftar att vi och den svenska pr-branschen ligger i framkant, säger Jonas Sevenius, ansvarig för rådgivning på Jung, i ett pressmeddelande.

Totalt har de svenska byråerna 36 nomineringar. Större delen av priserna delas ut 31 maj.

Här är alla svenska nomineringar:

2012 EMEA GOLD SABRE AWARD NOMINEES

NORDICS

Paywall on Twitter for the Homeless, Stockholm Stadmission with Deportivo

Run for Light, Fortum with Prime

Preem Evolution Diesel, Preem with You Me Agency, etc

CONSUMER MARKETING (EXISTING PRODUCT)

The Gofika Man, Göteborgs Kex with Grayling

CONSUMER MARKETING (NEW PRODUCT)

The Arcists, Sony Ericsson with Jung Relations

INTEGRATED MARKETING

Skyr, Kavli with Grayling

PUBLIC EDUCATION

World Wide Cancer Reporting in Your Pocket, Merck Sweden with Dahlheim & Sjöqvist

MARKETING TO YOUTH

Durex Condom Tester Campaign, Durex (Reckitt Benckiser) with Prat Porter Novelli

CONSUMER ELECTRONICS

NESCAFÈ Dolce Gusto - Nordic Launch NESCAFÈ Dolce Gusto, Nestlé with Prat Porter Novelli

CORPORATE MEDIA RELATIONS

No News is Big News, Telia with Prime

MARKETING TO SENIORS

Simple and Stylish Mobile Phones for Seniors, Doro with Grayling

DIGITAL CAMPAIGN

Volvo Concept You, Volvo Car Corporation with Jung Relations

BLOGGER OUTREACH

Defy the Darkness, Sony Ericsson with Jung Relations

Ariel Fashion Shoot, Procter & Gamble Nordics with MSLGROUP

MARKETING TO MEN

The Grandiosa Game, Procordia with Jung Relations

MARKETING TO WOMEN

Be the Next Lätta Girl, Unilever – Lätta with Edelman

CONSUMER PRODUCTS

Crafted for Destruction, Nike Sweden with A World Beneath

FINANCIAL SERVICES

Mankind is Shortsighted, Alecta with Prime

RETAILERS

Blog Up Stores, Lagerhaus with Prime

INDUSTRIAL AND MANUFACTURING

The Import(ance) of Competence, Jobba i Västerås with Care of Haus

TELECOMMUNICATIONS

Surf Academy…, Telenor with Grayling

PHARMACEUTICAL: RX

World Wide Cancer Reporting in Your Pocket, Merck Sweden with Dahlheim & Sjöqvist

2012 EMEA SILVER SABRE AWARD NOMINEES AND WINNERS

GUERRILLA MARKETING

WINNER:

Defy the Darkness, Sony Ericsson with Jung Relations

FINALISTS:

SpongeBob Squarepants Goes Abbey Road, Nickelodeon with Grayling

PUBLICITY STUNT

FINALISTS:

The Import(ance) of Competence, Jobba I Västerås with Care of Haus

MEDIA PLACEMENT (DIGITAL)

FINALISTS:

Gears of War 3 feat Hans Viilius, Microsoft Sweden with Jung Relations

Volvo Concept You, Volvo Car Corporation with Jung Relations

BLOG

FINALISTS:

Skyr, Kavli with Grayling

Volvo Concept You, Volvo Car Corporation with Jung Relations

SOCIAL MEDIA HUB

FINALISTS:

Adidas is All In, Adidas with Jung Relations

The Grandiosa Game, Procordia with Jung Relations

EXTERNAL PUBLICATION

WINNER:

Metropolitan Mindset, Metro International with United Minds

PRESS KIT (PRINT OR ELECTRONIC MATERIALS)

FINALISTS: 

Ariel Fashion Shoot, Procter & Gamble Nordics with MSLGROUP

VIRAL VIDEO

FINALISTS:

Crafted for Destruction, Nike Sweden with A World Beneath

Adidas is All In, Adidas with Jung Relations

Gears of War 3 feat Hans Viilius, Microsoft Sweden with Jung Relations

WIDGET OR MOBILE APPLICATION

FINALISTS:

Defy the Darkness, Sony Ericsson with Jung Relations

Stockholm: There's an App for That, The City of Stockholm with Prime

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JungSabre Awards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.