Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Jung ska lyfta Nespresso

Jung relations går segrande ur Nespressos pitch.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Januari 2015, 13:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:17

Ämnen i artikeln:

Jung Relations

Nespresso, varumärket bakom kaffekapselmaskinen, har valt ny pr-byrå i Sverige.

Efter en pitch går uppdraget nu till Jung relations.

– Dels har vi koll på mat- och dryckesbranschen, och dels tror jag att vi upplevdes som insiktsfulla, säger Claes Bodén, vd för Jung relations.

2014 blev ett år då fristående byråer som Prime, Deportivo och Springtime såldes. Prime köptes upp av Weber Shandwick, och Deportivo förvärvades av Edelman – båda internationella storspelare. Springtime köptes istället av den inhemska konkurrenten Hallvarsson & Halvarson.

Jung är sedan starten för 12 år sedan oberoende. I dagsläget finns inga planer på att ändra på det, enligt Claes Bodén.

– Vi får återkommande förfrågningar och är nyfikna och lyssnar, men har hittills inte varit intresserade. Det som ska till i så fall är att vi ska bli bättre som byrå.

Under 2013 omsatte Jung relations 69 miljoner kronor och nådde en byråintäkt på 44,3 miljoner kronor.

Hur siffrorna ser ut för 2014 vill Claes Bodén inte gå in på.

– Det är alldeles för tidigt att uttala sig om det.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

Jung Relations

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.