Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Jung ska bygga historien om Thule

Publicerad: 2 Mars 2011, 06:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Jung Relations blir Thules nya kommunikationsbyrå.


Ämnen i artikeln:

JungJung Relations

Svenska bolaget Thule, som tillverkar takboxar, takräcken och annan transportutrustning, vill drastiskt förändra bilden av sitt varumärke.

Efter en pitch, där sju pr-byråer och andra kommunikationsbyråer deltog, har Thule nu valt pr-byrån Jung Relations som global byrå.

– Vi vill ersätta bilden av Thule som en produktleverantör till ett bolag som är expert på transporter för en aktiv livsstil. Vi behöver hjälp av en byrå att hitta orden till vår berättelse, säger Thules kommunikationschef Fredrik Erlandsson, till Dagens Industri.

Ett problem för Thule är att många direkt tänker på takboxar när varumärket kommer på tal.

– Thule är så mycket mer än takboxar. De står bara för 15 procent av vår försäljning, säger Fredrik Erlandsson, till Dagens Industri.

Thule, som omsätter 6 miljarder kronor, siktar även på en börsintroduktion varpå behovet av kommunikation spås öka betydligt.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

JungJung Relations

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.