Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Jung: "Samtliga på byrån har bidragit – nu börjar vi skörda frukterna"

Publicerad: 24 november 2017, 14:14
Uppdaterad: 25 november 2017, 09:44

Bild 1/3  Jimmy Rodhelind, vd på Jung Relations.

Jung Relations i prisregn under Spinngalan. För Dagens Media berättar vd:n Jimmy Rodhelind om varför framgången inte är en slump.


Ämnen i artikeln:

Jung RelationsSpinn

Jung Relations kammade hem hela sex priser, fyra guld och två silver, på årets Spinngala. Pr-byrån var nominerad i tio områden och var också den byrån med flest nomineringar.

I en intervju till Dagens Media säger Jungs vd, Jimmy Rodhelind, och kreativt ansvariga, Ebba Hultengren att det inte är någon slump att det går bra för byrån.

– För ett par år sedan inledde vi ett stort internt arbete på Jung med fokus på vår kultur, våra värderingar, vår kreativa utveckling och vårt sätta att jobba tillsammans i team och med våra kunder. Samtliga på byrån har bidragit och nu börjar vi skörda frukterna. Vi har fantastiskt kul tillsammans. Det leder till bra kommunikation och bra resultat, säger Jimmy Rodhelind.

Hur jobbar ni med era kunder för att göra deras varumärken så uppmärksamma?

– Vi jobbar långsiktigt med nästan alla våra uppdragsgivare, vilket ger en god förståelse för deras utmaningar och behov. Vi jobbar inte med typiska ad- och copy-par. Istället har varje uppdragsgivare en kundansvarig och en ansvarig kreatör som tillsammans tar in den kompetens som behövs för att lösa en strategisk utmaning och skapa kreativ och meningsfull kommunikation, säger Ebba Hultengren.

Kan det här leda till att ni får fler kunder i framtiden?

– Jag vill tro att det är kulturen på Jung och jobben i sig som gör att uppdragsgivare fortsätter att ringa. Men det är ju alltid bra att ännu fler får möjlighet att se allt bra som skapas, säger Jimmy Rodhelind.

Mer om de olika vinnarna och priserna under året Spinngala hittar du här.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Jung RelationsSpinn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.