Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Jung gör rekordresultat och anställer

Publicerad: 5 Maj 2010, 06:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Jung trotsade lågkonjunkturen ifjol och gör ett rekordresultat. ”2009 är vårt bästa år hittills”, säger vd Claes Bodén.


– Förklaringen är nog att vi satsade, trots tuffa tider. Vi fortsatte att rekrytera och investera i nya affärsområden, som rörlig bild och digitalt. Det har gett resultat, tillägger han.

Jungs byråintäkt ökade med 22 procent till 27,1 miljoner kronor. Rörelseresultatet växte med 43 procent till 9,1 miljoner kronor. Även kundportföljen fick tillskott med kunder som Blossa, Loka och Microsoft. Byrån växte från 16 till 20 anställda i fjol. Jung har fortsatt att rekrytera i år och är nu 27 medarbetare. Nyligen stärktes pr-byråns strategierbjudande med varumärkesanalytikern Niklas Persson från Lunds universitet. Även Isabelle Andersson Gosk och Johan Loman har anställts för att komplettera byråns planning-verksamhet med research och analys.

– Ju mer insiktsfulla vi är desto bättre och relevantare idéer får vi. Research och analys är bra både för idé- och utförandefasen, säger Claes Bodén.

 

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.