lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Jung bland världens mest kreativa byråer

Publicerad: 8 september 2017, 10:00
Uppdaterad: 8 september 2017, 11:32

Jimmy Rodhelind, vd på Jung Relations.

Holmes Report rankar svenska Jung som en av världens mest kreativa pr-byråer.

Ämnen i artikeln:

Jung Relations

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Jung Relations kvalar in på plats åtta över världens mest kreativa pr-byråer, när företagens kreativa resultat viktas mot antalet medarbetare.

”Rather surprisingly, Scandinavia's status as a premier creative market is only reflected by one firm — Sweden's Jung Relations”, lyder rapporten.

Toppar listan gör brittiska Tin Man, följt av Singapores In Fom.

Det är sjätte gången som Holmes Report publicerar sitt så kallade ”Global Creative Index”, där det senaste årets tävlingsbidrag och vinnare från över 25 globala reklam- och pr-tävlingar analyseras.

Jung har även tidigare varit med på Holmes Reports topplista, liksom Prime.

Jungs vd Jimmy Rodhelind är så klart glad över utmärkelsen:

– Jung mår väldigt bra just nu – kulturellt, kreativt och ekonomiskt. Vi ser det på våra resultat och i våra kundundersökningar, samt märker att både nya medarbetare och nya uppdragsgivare på egen hand söker upp Jung. Att återigen placera sig på topplistan över världens mest kreativa byråer befäster vår position på marknaden, säger han.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev