Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Jernhusen svarar på Ullmans kritik

Publicerad: 28 September 2012, 11:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Harald Ullman har gått ut i hård kritik mot Jernhusen sedan de valde att stoppa Sekos kampanj. Nu svarar Cecilia Granath, pressansvarig på Jernhusen, på kritiken.


Ämnen i artikeln:

Ullman PRJernhusen

Jernhusen skickade ett mejl till pr-byrån Ullman PR och bad om hjälp med en teknisk lösning för bolagets sajt.

Detta ledde till att Harald Ullman gick ut i ett argt svar till Jernhusen där han kritiserade Jernhusens beslut att stoppa en satirisk kampanj från fackförbundet Seko. Nu svarar Jernhusen på kritiken.

– Vi har frågat om information kring en funktion. Vi tycker att det är tråkigt att han kritiserar oss utan att prata med oss. Han grundar det han säger på det han har läst i tidningen, säger Jernhusens pressansvariga Cecilia Granath till dagensmedia.se.

Cecilia Granath har själv inte varit i kontakt med Harald Ullman, men säger att hon gärna diskuterar frågan om Seko-kampanjen med honom.

– Jag fick reda på detta nu på morgonen. Jag är mest förvånad över hans reaktion och tycker att det är tråkigt. Vi pratar gärna med honom om våra beslut. Vi välkomnar att han tar kontakt med oss, säger hon.

Vad anser du om att han säger att ni har censurerat Sekos kampanj?

– Vi censurerar inte deras kampanj. Seko har valt en kanal som vi äger och ett budskap som vi inte kan förmedla i våra kanaler. Vi har en policy där vi säger att alla kan få annonsera i våra kanaler, men inte om budskapet strider mot eller konkurrerar med oss eller våra kunders verksamhet. Beslutet grundas på policyn.

Hur går ni vidare med detta nu?

– Med de reaktioner som har kommit in angående beslutet så har vi sagt internt att vi ska gå över policyn och titta på vad det här innebär för företaget.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ullman PRJernhusen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.