Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

"Jag har ett stort Djurgårdshjärta"

Publicerad: 23 April 2013, 08:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Djurgårdens IF stärker organisationen och plockar in Gunnar Gidefeldt som tillförordnad kommunikationschef.


Ämnen i artikeln:

Gunnar GidefeldtDjurgårdens IFTV4

– Det är ett hedersuppdrag. Jag har ett stort Djurgårdshjärta och det finns mycket positivt att bygga kring, säger DIF:s nytillträdde kommunikationschef Gunnar Gidefeldt till Dagens Media.

Gunnar Gidefeldt jobbade som kommunikationschef på TV4 fram till årsskiftet 2011-2012 då han blev vd för varumärkesbyrån Blue Carrot. Nu kliver han in som konsult hos Djurgården Fotboll med omedelbar verkan.

Där blir hans huvuduppdrag att stärka kommunikationen internt och externt samt att locka publik till Djurgårdens matcher, inte minst på Tele2 Arena som invigs till sommaren.

Behovet av en kommunikationschef är något som vuxit fram.

– Jag har länge varit medlem i näringslivssupporternätverket DNA. Med min kompetens i bagaget har jag kunnat hjälpa DIF med olika uppdrag. Det blev fler och fler uppdrag och till slut fick jag frågan om jag kunde tänka mig att jobba för dem.

Förtroendet för svensk fotboll har skadats av en rad tråkiga händelser, bland annat den avbrutna matchen mot Mjällby. Hur ska man reparera skadan?

– Det var otroligt olyckligt det som hände. Men vi har varit tydliga med att alla, inklusive supportergrupperna, är emot den här typen av beteende. Vi måste fortsätta att jobba kontinuerligt för att matcherna ska bli en positiv upplevelse för alla.

Helen Preutz


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.