Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Isobar lanserar rugbyöl

Isobar ska arbeta med återlanseringen av ölet Steinlager Pure på den svenska marknaden.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Augusti 2012, 10:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:14

Ämnen i artikeln:

IsobarArvid Nordquist

Steinlager är ett nya zeeländskt öl som skapat sig ett namn genom att bland annat vara långvarig sponsor av rugbyteamet All Blacks Rugby Union. Nu kommer alltså ölet till Sverige.

Rebecca Crusoe, byråchef och pr-konsult på Isobar, bekräftar att byrån kommer att ta hand om återlanseringen av ölmärket.

– Det handlar om att lansera ölmärket på den svenska marknaden och lanseringen sker i höst. Vi är glada över förtroendet och tycker att det är en spännande och rolig utmaning. det är ett internationellt känt märke, men det är inte så känt i Sverige, säger hon till dagensmedia.se.

Exakt vad lanseringen kommer att innebära kan hon dock inte gå in på.

– Det är lite för tidigt för att berätta något om det, men jag kan säga att det handlar om att göra varumärket relevant för konsumenten i dag. Vi ska fokusera på att göra en stark och intressant kampanj, säger hon.

I Sverige distribueras Steinlager Pure av Arvid Nordquist och Alexander Jerräng, produktchef på Arvid Nordquist säger att lanseringen av ölet kommer att innebära en överraskning.

– Steinlager släpps på Systembolaget 1 oktober, denna gång som en slimcan, vilket är nytt för den svenska marknaden, till formen på minner den om en Red Bull-burk, men den är större. Vi kommer att lansera ölet väldigt brett, men inte i traditionell media, säger han till dagensmedia.se.

Ämnen i artikeln:

IsobarArvid Nordquist

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.