Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

IPRA-guld till Rippler

Publicerad: 3 September 2013, 05:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Pr-byrån Rippler har tilldelats årets IPRA-guld i kategorin PR on a shoestring för sin julkampanj för Stockholms Stadsmission.


Ämnen i artikeln:

Stockholms Stadsmission

Kampanjen ”För en mänskligare stad” var en del av Stockholms Stadsmissions julkampanj. Genom att låta deltagarna i Stockholms Stadsmissions hemlöshetsverksamheter visa upp sin bild av Stockholm syftade kampanjen till att skapa förståelse och driva donationer.

I samarbete med Fotografiska Museet fick deltagare i Stockholms Stadsmissions verksamheter möjligheten att dokumentera sitt Stockholm genom kameralinsen. Bilderna ställdes senare ut tillsammans med fotografernas egna texter på Fotografiska. De blev också en julkalender i DN Stockholm.

– Det viktigaste för oss var att vi ville låta de människor som lever i hemlöshet, och som Stadsmissionen arbetar med, själva skulle få visa sin bild av Stockholm. På så sätt får de välja hur personliga de vill vara och vad de vill visa – det blir helt på deras villkor, säger Katrin Ludvigsson, medgrundare till Rippler och ansvarig för kampanjen i ett pressmeddelande.

IPRA Golden World Awards är en årlig tävling som anordnas av IPRA, International public relations association. Kategorin PR on a shoestring belönar kampanjer där bidragen skall ha utförts inom en budget på högst 10 000 euro.

Se filmen här.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Stockholms Stadsmission

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.