Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

IPRA-guld till Dahlheim & Sjöqvist

Publicerad: 18 juli 2013, 06:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:39

För andra året i rad tar Dahlheim & Sjöqvist hem guld i den globala PR-tävlingen IPRA Golden World Awards.


IPRA Golden World Awards anordnas årligen av IPRA, International public relations association och belönar pr-byråer vars arbete uppmärksammats internationellt.

I år plockade svenska Dahlheim & Sjöqvist hem guldet i hälsovårdskategorin för sin kampanj "Play for Young Women's Health" för kunden Resmed.

Syftet med kampanjen var att på ett informativt men ändå lekfullt sätt sprida information och kunskap om sömnapné hos kvinnor.

Det gjorde man genom att sätta upp pjäsen "Sömnig i Stockholm" på Playhouse Teater i Stockholm. Kampanjen lades även ut på Spotify.

– Kampanjen var mitt i prick för oss eftersom den gav oss den kanal vi behövde för att direkt nå en av våra viktigaste målgrupper, säger Helena Lundhammar, marknadschef på Resmed i ett pressmeddelande.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.