Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Internationellt guldregn över Prime

Prime vann fyra guld i internationella pr-tävlingen Sabre Awards igår, och utsågs till bästa pr-byrå i Norden.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Maj 2010, 06:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:49

Ämnen i artikeln:

Sabre AwardsPrimeCare of HausPrime PRPR

Carwinism för Audi Sverige utsågs till bästa nordiska kampanj och i kategorin Automotive.

Primes och Ogilvys Save christmas-kampanj för Kraft Foods Aladdinchoklad utsågs till bästa konsumentkampanj för en etablerad produkt.

Kampanjen Decamerone för Stockholms Läns Landsting vann i kategorin Healthcare Providers.

Dessutom tog Care of Haus och Jobba i Västerås ett guld i kategorin Community relations för kampanjen 1000 jobb.

Totalt tävlade 2 000 bidrag från 28 länder i Sabre Awards. Prime var den byrå som hade enskilt flest nomineringar inför tävlingen.

Sabre Awards arrangeras av The Holmes Report.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.