Få hela storyn
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 27 september 2010, 11:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37
Sveriges Informationsförening vill samla pr-branschens milstolpar, med hjälp av branschen själv.
Föreningen uppmanar nu alla att skicka in förslag på milstolpar i pr-branschens historia.
– Pr-yrket har funnits längre och pr ännu längre, det har nog alltid existerat i en eller annan form, säger Jeanette Agnrud, kommunikatör på Sveriges Informationsförening.
– Milstolparna kan vara allt från Nixons hundvalp till en pengabrännande valkampanj eller en händelse i den egna organisationen, fortsätter Jeanette Agnrud, som själv väljer Gutenbergs lansering tryckkonsten som favorit-milstolpe.
– Den fick rätt stort genomslag för vårt yrke!
Syftet med historieskrivningen är att uppmärksamma att Informationsföreningen fyller 60 år i år.
– Parallellt ber vi medlemmar skicka in sina egna minnen av föreningen, för att kunna skriva vår egen historia, säger Jeanette Agnrud.
Kristin Djerf