Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Indiska och Lantmännen till Jung

Publicerad: 10 januari 2013, 11:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:59

Pr-byrån Jung Relations startar året med tre nya kunduppdrag.


Ämnen i artikeln:

Jung

Förutom Indiska och Lantmännen valde även Göteborgs Kex att inleda ett nytt samarbete med Jung i slutet av 2012. Uppdraget är att stärka varumärket Ballerina, framför allt genom ökat engagemang i sociala medier.

Indiska har valt Jung som pr-partner med uppdraget att ta ett "strategiskt grepp kring kommunikationen, både varumärkesstärkande och säljdrivande", skriver Jung i ett pressmeddelande.

Jung ska jobba med konceptutveckling och strategisk rådgivning, såväl som csr, sociala medier och produkt-pr. Indiskas kläder kommer även finnas i Jungs showroom.

Tidigare låg pr-uppdraget hos Patriksson Communication, som även i fortsättningen kommer jobba med Indiskas pr i Norge.

Uppdraget för Lantmännen gäller produkt-pr i hela Norden för Lantmännen Ceralia, där bland annat AXA, Kungsörnen, Start och GoGreen ingår.

– Jag tror att vår populärkulturella expertis i kombination med lusten att göra skillnad lyser igenom och avgör att vi vinner den här typen av uppdrag, säger Claes Bodén, vd på Jung, i pressmeddelandet.

Jung hade en byråintäkt på drygt 37 miljoner kronor 2011,och ett rörelseresultat på 7,7 miljoner.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Jung

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.