Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Ica börjar med co-branding

Publicerad: 7 november 2011, 07:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:52

Ica sätter sitt varumärke på Hälsingestintans kött.


För första gången väljer Ica att sätta sitt varumärke på en produkt med ett annat varumärke. Det andra varumärket är Hälsingestintan, som ägs av Hälsinge Lantkök.

Hälsingestintans kött, som är landskapsmärkt och spårbart ner på gårdsnivå, får märkningen Ica Selection. Köttet ska finnas tillgängligt för styckning i butik och som nio olika sorters färdigförpackat kött.

– Samarbetet med Hälsingestintan ligger i linje med Icas strävan att erbjuda svenskt kvalitetskött med hög spårbarhet. Genom den här satsningen skapar vi en tydligare koppling mellan kund och producent där kunderna kan spåra köttet ända tillbaka till djurnivå, säger Dan Jacobson, kategoriansvarig för kött- och färskvaror på Ica, i ett pressmeddelande.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.