Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hon blir (S) nya kommunikationschef

Publicerad: 17 Mars 2011, 07:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Socialdemokraterna har – till sist – hittat en ny kommunikationschef. Det blir Nina Wadensjö som ersätter Karin Pettersson, som gick till Aftonbladet efter valet.


Nina Wadensjö är i dag förlagschef för Alfabeta Bokförlag. Hon har också varit chefredaktör för tidskriften Tiden, politisk sekreterare i Solna samt frilansande journalist och redaktör.

– Det känns som ett av de roligaste jobben som man kan få. Men det känns också spännande och svårt, säger Nina Wadensjö till dagensmedia.se.

Hon säger att hon har framför allt två stora utmaningar framför sig.

– Dels måste vi ta vara på det här som börjat så bra med ny partiledare så att känslan håller i sig. Men vi måste vara realister också, och inse att vi har mycket kvar att göra.

Hur ser du på (S) kommunikationsarbete under valet?

– Det är svårt att säga nu. Jag vill inte titta för mycket bakåt utan blickar framåt.

Hon kommer nu få ett 20-tal anställda under sig. Partiet ska även rekrytera en presschef till avdelningen, då Fredrik Kornebäck snart slutar för att bli chefredaktör för Aktuellt i politiken.

Socialdemokraternas rekryteringsprocess har dragit ut på tiden, sannolikt på grund av den oklara situationen kring vem som skulle ta över partiledarposten.

Formellt blir Nina Wadensjö chef för avdelningen Analys och opinion, som bildades när Socialdemokraterna slog ihop partiexpedition och riksdagsgrupp till en och samma organisation.

Mer info kommer.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.