Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Hon blir ny ordförande för IAB:s influencer task force

Publicerad: 21 Maj 2019, 05:34

Natalie Tideström Heidmark tillträder som ordförande för IAB:s task force för influencer marketing.

Foto: Janne Næss

Natalie Tideström Heidmark blir ny ordförande för IAB:s influencer-task force.


Ämnen i artikeln:

IABUnited ScreensInfluencer marketing

United Screens nytillträdde vd Natalie Tideström Heidmark tillträder nu även som ordförande i IAB:s task force för influencer marketing. I och med hennes tillträde blir United Screens även medlemmar i IAB.

IAB:s task force för influencer marketing har funnits sedan 2016. Sedan dess har de tagit fram en industristandard och en ”best practice”-handbok för influencer marketing. 

– Jag är glad och stolt för förtroendet från IAB att bli utnämnd som ordförande för deras task force inom influencer marketing. IAB har under de senaste åren drivit viktiga frågor kring influencer marketing. Jag hoppas med min långa erfarenhet inom United Screens kan bli ett givande tillskott till arbetet inom gruppen, säger Natalie Tideström Heidmark i ett pressmeddelande och fortsätter:

– I dag ser vi ett enormt intresse för influencer marketing. Jag ser fram emot att driva det här framåt för att annonsörer och varumärken ska känna sig ännu tryggare i att använda sig av influencer marketing som en viktig del av sin mediemix.

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.