Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hill + Knowlton förlorar kris-expert

Publicerad: 7 November 2013, 08:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

I ett steg att modernisera verksamheten värvar nu Livsmedelföretagen sin första kriskommunikatör i Jeanette Fors-Andrée.


Efter hästkött-skandalen och avföring i hamburgarna rekryterar nu Livsmedelföretagen sin första kriskommuniktatör.

– Ett varumärke kan snabbt få sig en rejäl törn och transparensen blir större och större. Det gör att det blir allt viktigare för företag att förutse och hantera kriser på ett sätt som motsvarar konsumenternas förväntningar, säger Jeanette Fors-Andrée, nybliven kriskommunikatör på Livsmedelföretagen i ett pressmeddelande.

Livsmedelsföretagen har rekryterat Jeanette Fors-Andrée, för att stötta medlemsföretagen i krishantering och kriskommunikation.

– Att hantera matlarm, reella eller inte, blir en påtagligare del av företagens vardag. Med Jeanette Fors-Andrée kommer vi kunna erbjuda bästa möjliga stöd till våra medlemmar i dessa frågor, säger Livsmedelsföretagens vd Marie Söderqvist.

Jeanette Fors-Andrée kommer närmast från pr-byrån Hill + Knowlton och har tidigare forskat vid Uppsala universitet kring kriskommunikation.

 

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.