Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hej Digitalt och Günther Mårder prisas i Almedalen

Publicerad: 3 Juli 2015, 12:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:56

Företagarnas vd Günther Mårder är årets digitala kommunikatör – och Hej Digitalt står för årets mediegenomslag i Almedalen.


Visby var påtagligt tomt på folk när Almedalsveckan på fredagen fortsatte under den stekande solen.

För många är Almedalsveckan slut – trots att både Folkpartiets och Vänsterpartiets dagar återstår. Något som understryks av att utmärkelserna som summerar hur företag och organisationer lyckats positionera sig under veckan haglade på fredagen.

På förmiddagen utsåg pr-byrån Westander Cancerfonden till ”Hetast i Almedalen” för sin kampanj gjord i samarbete med Juno PR – där ”livvakter” utrustade med paraplyer rent fysiskt erbjöd politiker och andra Almedalsbesökare skydd mot skadliga UV-strålar.

Idag utsågs även ”Årets digitala kommunikatör i Almedalen”, ett nyinstiftat pris från pr-byrån Springtime och Notified.

Prisets första vinnare är Företagarnas vd Günther Mårder.

”För att nå ut under Almedalsveckan i allt som sänds i alla olika kanaler krävs smart och frekvent närvaro i det digitala flödet. Det har vår vinnare. Med ett fokus på att agera på andras arenor och därigenom visa sin relevans har Årets digitala kommunikatör i Almedalen skapat infografik, livesänt via periscope, analyserat partiledartalen med egenperspektiv, livepoddat och twittrat almedalsveckans mest retweetade tweet”, skriver juryn i sin motivering.

I stort sett samtidigt presenterade även medieanalysföretaget Opoint sitt pris för ”Årets Mediegenomslag”. Priset, som går till den aktör som lyckats bäst med att kommunicera i sociala och redaktionella medier under Almedalsveckan, togs hem av Hej Digitalt.

Utmärkelsen Årets Mediegenomslag i Almedalen 2015 tilldelas en organisation som genom sin innovativa digitala och fysiska närvaro har utnyttjat Almedalens möjligheter till fullo, genom att ta fasta på värdet av möten, dialog och samtal", heter det i juryns motivering.

Hej Digitalt beskrivs som en oberoende plattform med syfte att lyfta frågor om digitalisering, innovation och entreprenörskap som lanserades 2014. Under Almedalsveckan 2015 har Hej Digitalt haft 54 programpunkter uppbyggda kring digitaliseringen och dess möjligheter.

Bakom Hej Digitalt står Beata Wickbom, Emma Egnell och Brit Stakston.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.