Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

HBO väljer MSL

När HBO nu etablerar sig på den nordiska marknaden väljer företaget MSL till sin nya nordiska pr-byrå.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 05 September 2012, 10:20
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:12

Ämnen i artikeln:

MSL

I höst sjösätter HBO Nordic sin on-demand-tjänst för tv och film i Sverige, Norge, Danmark och Finland. För att uppmärksamma tjänsten har HBO nu valt MSL Nordic till sin nya nordiska pr-byrå.

–  Det är superkul att jobba med sådant välkänt och högkvalitativt varumärke och få introducera det i Norden, med lite ny teknik inblandat också, säger Mårten Lyth, vd på MSL Stockholm, till dagensmedia.se.

Hur långt sträcker sig avtalet?

- Vi börjar nu under hösten och sedan får vi se framåt hur vi ska jobba vidare. Vi hoppas att samarbetet ska växa och bli stort.

Vad innebär avtalet för byrån?

– Det är kul med ytterligare en nordisk kund där alla kontor med. Det är en bra kund, som gör att vi både får använda vår förmåga att koordinera och ta oss in i ett spännande område.

Hur ser planerna för pr-arbetet ut?

– Nu gjorde vi en mer publik lansering av tjänsten och om inte allt för lång tid kommer vi att lansera produkten. Jag kan inte avslöja vad vi ska göra, men det kommer att finnas en hel del att prata om senare.

Ämnen i artikeln:

MSL

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.