Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

PR

Här ger Voodoo-Ronaldo Pepsi fingret

Pepsi har tvingats be om ursäkt för bolagets hårt kritiserade annonser där portugals Cristiano Ronaldo framställs som en voodoodocka.


Publicerad 2013-11-20 12:31

Ämnen i artikeln:

Pepsi

Dela artikeln:

Det var för att peppa upp svenskarna inför gårdagens ödesmatch mot Portugal som Pepsi Sverige laddade upp flera bilder där den portugisiske stjärnspelaren Cristiano Ronaldo framställdes som en voodoodocka.

Kritiken lät inte vänta på sig och sent igår tvingades Pepsi ta bort bilderna från sin Facebook-sida och be om ursäkt.

" Vi på Pepsi har aldrig för avsikt att referera till sport och tävlingsanda på ett negativt sätt. Vi beklagar därför att så många människor tagit illa upp av våra uppdateringar; de har med omedelbar verkan tagits bort. Vi vill med detta framföra våra ursäkter till alla inblandade", skriver Pepsi.

Nu kommer svaren – skapade av privatpersoner som ge igen på Pepsi.

På en av bilderna har Sverige fått ta formen av ett kraschat tåg, medan Cristiano "Voodoo" Rinaldo ger Pepsi fingret i en annan.

Se bilderna till höger.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.