Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Här är Stora pr-prisets jury

Publicerad: 24 Januari 2011, 07:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

De ska utse pristagaren i den första upplagan av Stora pr-priset, en tävling som arrangeras av Svenska pr-företagen i samarbete med Dagens Media och MyNewsdesk.


Ämnen i artikeln:

Stora pr-prisetSvenska Spel

Priset ska delas ut årligen och premierar "kvalificerat, strategiskt och idébärande pr- och kommunikationsarbete som skapat ett påtagligt och synligt resultat". Priset går till en individ, ett företag eller organisation.

Första upplagan hålls den 5 maj i Stockholm.

- Intresset från branschen är mycket stort och vi har därför förlängt anmälningstiden för bidrag till 11 mars för att ge så många som möjligt chans att delta i första upplagan, säger Catharina Jevrell, vd Svenska pr-företagen.

Mats Georgson, lektor i pr och kommunikation vid Stockholms universitet, är ordförande i tävlingen.

– Stora pr-priset är intressant eftersom det kan premiera både det strategiska och kreativa resultatet och kanske även sådant kommunikationsarbete som ofta inte syns för bred publik, det vill säga ett väldigt dagstypiskt pr-arbete, säger han.

Tävlingen är öppen för alla och bidrag/kandidater kan anmälas via ett webbaserat formulär som finns på Dagens Media, MyNewsdesk och Svenska pr-företagen.

Jury för Stora pr-priset 2011

Mats Georgson (ordförande), lektor i pr och kommunikation vid Stockholms universitet samt vd för affärs- och varumärkesstrategifirman Georgson.

Helga Baagøe, kommunikationsdirektör Sveriges Television

Jeanette Ström, pr-chef Svenska Spel

Lars-Ola Nordqvist, vd Comvision och styrelseledamot i Svenska pr-företagen

Marcus Thomasfolk, informationschef Volkswagen

Peter Erikson, vd Greyling

Petra von Rohr, vd Burson-Marsteller

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Stora pr-prisetSvenska Spel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.