Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Här är de största tabbarna du kan göra på Twitter

Publicerad: 29 November 2013, 08:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:55

Att twittra blir allt vanligare även bland företag. Sajten PR Daily listar de fem värsta misstagen som varumärkesansvariga kan göra på Twitter.


Ämnen i artikeln:

Twitter

1. Hashtagga allt.

Inläggen blir omöjliga att #läsa #när #allt #hashtaggas. Använd istället hastaggarna lite smartare genom att exempelvis ta upp ämnen som trendar.

2. Använda galet långa länkar.

Att dela intressanta länkar är ett sätt att engagera konsumenter, men ingen vill se jättelånga länkar i flödet. Använd en länkförkortare.

3. Argumentera med internettroll.

Inse att alla människor inte kommer att gilla ditt varumärke. Hatarna på nätet vinner alltid.

4. Skrika ut budskapen.

Använd inte Twitter som ett sätt att försöka få folk att köpa produkterna, utan verkligen som en plattform för dialog med kunderna.

5. Missa att länka till företagets sajt.

Enligt PR Daily missar 80 procent av företagen att länka till den egna sajten eller webbshopen, vilket försvårar för kunderna.

Läs mer hos PR Daily.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.