Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Här är de nominerade i Spinn

22 byråer har chans att vinna i pr-branschens tävling Spinn.


Publicerad 2011-10-27 05:35
Uppdaterad 2015-12-06 14:52

Ämnen i artikeln:

Spinn

Dela artikeln:

Totalt skickades 125 bidrag in till tävlingen – 41 av dem är nu nominerade.

– Juryn konstaterar att kvaliteten har ökat år från år och håller nu en hög lägsta standard, vilket också var ett av syftena när Precis startade Spinn för åtta år sedan, säger Kaj Flick, generalsekreterare i Precis, i ett pressmeddelande.

– Vi har år från år sett en ökning av antalet kampanjer som deltar i Spinn vilket vi tycker är fantastiskt kul och ett kvitto på att tävlingen fyller en funktion i pr-Sverige. I realiteten har det varit 20 procent fler tävlande bidrag då många väljer att tävla i flera kategorier med sina bästa kampanjer.

Priserna delas ut vid en gala på Grand Hotel i Stockholm 17 november.

Här är alla nomineringar

Årets B2B-kampanj

GolinHarris “EPI 2011” för Intrum Justitia

Intro PR “ The Bartenders Choice” för Purfict

United Minds “ Metropolitan Mindset” för Metro International

Årets konsumentkampanj

A World Beneath ”American Made” för Nike Sweden

Intro PR ” Den gastrosexuella mannen” för Pilsner Urquell

Jung Relations ”The Arcists” för Sony Ericsson

Jung Relations ”Gears of War 3 feat. Hans Villius” för Microsoft

Jung Relations ”Concept You” för Volvo Car Corporation          

Jung Relations/Ottoboni ”Bokablossa.nu” för Altia 

MSL/Saatchi & Saatchi ”Ariel Fashion Shoot” för Ariel, P&G       

Årets Samhällsinformationskampanj

Berntzon Bylund “Oskar Linnros Recycled” för Papperskretsen  

Deportivo “Fyllefilter” för IQ

Prime “Det är mänskligt att vara kortsiktig” för Alecta

Punkt PR ”Framgångslagen” för Åsele Kommun

Årets Experiential Marketing

A World Beneath ”American Made” för Nike Sweden

Familjen STHLM ”3000 kors” för Vårdförbundet

Grayling ”Surf Academy” för Telenor

JMW kommunikation ”Rädda fredagsmyset!” för OLW

MSL/Saatchi & Saatchi ”Ariel Fashion Shoot” för Ariel, P&G

Prime/Garbergs ”Konst på elskåp” för Fortum

Årets word-of-mouth-kampanj

Cohn & Wolfe ”Matchreferat på 140 tecken” för Unibet

Jung Relations/Ottoboni ”Bokablossa.nu” för Altia 

Prime ”Blog-up stores” för Lagerhaus                    

Spotlight PR/Forsman & Bodenfors ”Comviq kompissignaler” för Comviq

Springtime ”Världens tuffaste jobb” för Kooperationen utan Gränser

Springtime ”Bolabbet” för JM               

Årets Integrerade kampanj

Crispin Porter & Bogusky Europé ”Sveriges nästa appmiljonär” för Telia        

Grayling/Åkestam Holst ”Gofikamannen” för Göteborgs Kex

Prime/Garbergs ”Konst på elskåp” för Fortum

Prime ”Chokladkoden” för Kraft Foods Sweden Marabou

YouMe Agency/Diplomat Communication/Forsman & Bodenfors ”Preem Evolution Diesel” för Preem

Årets kampanj i sociala medier

Bloggbyrån ”Anti Scampi” för Naturskyddsföreningen

Cohn & Wolfe ”Matchreferat på 140 tecken” för Unibet

Jung Relations ”Concept You” för Volvo Car Corporation

Prime/Garbergs ”Konst på elskåp” för Fortum

Prime ”Chokladkoden” för Kraft Foods Sweden Marabou

Prime ”Blog-up stores” för Lagerhaus                     

Årets Massmediekampanj

Deportivo “Fyllefilter” för IQ

Grayling ”Den lönsammaste skidresan” för Pricerunner

Prime ”Telia Surfindex” för Telia

StrandbergHaage ”Humorrapporten 2011” för Comedy Central

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.