Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Här är årets konsumentkampanj

Publicerad: 20 November 2014, 18:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:22

Wenderfalck står bakom årets konsumentkampanj.


Ämnen i artikeln:

Spinn 2014

Under Stockholm Pride förvandlades 7-Eleven-butiken på Humlegårdsgatan i Stockholm till ett bröllopskapell. På plats kunde den som ville fira sin kärlek genom en vigsel eller en kärleksceremoni.

– Allting började förra året när vi i sista sekund hoppade på som huvudsponsor och skapade ett vigselkapell inne i Prideparken. Nu vill vi göra det lite större och nå ut till ännu fler så vi kom på den briljanta idén att göra om en av våra butiker till ett wedding chapel i Las Vegas-stil, sade Reine Walfridsson, ansvarig för extern kommunikation på 7-Eleven, till Dagens Media.

Visgelförättarevar bland andra Mona Sahlin, den homosexuella imamen Ludovic Mohamed Zahed, Ann-Christine Roxberg - den manliga prästen som blev kvinna samt Lars Gårdfeldt – gayaktivist och präst. Alla har gjorde en egen inbjudningsfilm till kapellet.

Bröllopskapellet ger nu pr-byrån Wenderfalck guld i kategorin "Årets konsumentkampanj" på Spinn.

Silvret går till DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Spinn 2014

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.